•  

    Nieuwsbrief seizoen 21/22 nr. 2

    Laatste nieuws


     

    Vergadering omtrent missie/visie Wildcats
    Het bestuur van Wildcats heeft zich voorgenomen om zijn missie en visie op te frissen. Daarvoor wilt het bestuur de hulp in roepen van jullie, de leden van Wildcats.
    Hiervoor heeft het bestuur woensdag 22 september en woensdag 20 oktober ingepland. Beide dagen starten we om in principe 19.00 met de intentie om maximaal 1 uur per keer hieraan te besteden.
    Heb jij interesse om de missie en visie van Wildcats van nieuw elan te voorzien en ben je bereid om daar met anderen en het bestuur een paar avonden over te praten dan zoeken wij jou. Iedereen die Wildcats een warm hart toedraagt is bij deze van harte uitgenodigd om mee te praten.
    Interesse? Stuur je mail naar secretariaat@wildcats-nijmegen.nl



     
    Paula verlaat het bestuur.
    Na de Algemene LedenVergadering van 17 november zal Paula Visser het bestuur van Wildcats gaan verlaten. Zij heeft zich enkele jaren bezig gehouden met de ledenadministratie en deelgenomen aan de bestuursvergaderingen, en heeft ook een seizoen de trainingen van het toenmalige U16-1 en 2 op zich genomen.
    Paula heeft haar werkzaamheden van de ledenadministratie ondertussen overgedragen aan Petra Smith. Zij is bereikbaar via ledenadministratie@wildcats-nijmegen.nl
    Het bestuur zal de inzet van Paula gaan missen en wensen Petra veel succes.
    We zijn dan ook op zoek naar een vervanger van Paula in het bestuur, die met een frisse blik kijkt naar onze vereniging. Zie hiervoor de vacatures elders in de nieuwsbrief


     
     
    Competitie 2021-2022
    We staan aan het begin van competitie 2021-2022.
    • Zaterdag 19 September begint de competitie
    • Zaterdag 25 September spelen alle teams thuis
    Het is gelukt om nagenoeg alle teams spelen de thuiswedstrijden in hetzelfde weekend. Dit houdt in dat voor een paar zaterdagen de 1e wedstrijden beginnen om 10:15 uur in plaats van de standaard 11:15 uur. Ook houdt dit in dat er mogelijkheden zijn om een keer mee te spelen met een “hoger team”, en de rest aan te moedigen met alle toeters en bellen die je bij je hebt!
    MSE speelt in een 8-poule, alle andere teams spelen in een 6-poule.
    Alle jeugd teams spelen een volledige competitie tot eind 2021. Hierna wordt op basis van de resultaten een nieuwe indeling gemaakt, waarna de jeugdteams opnieuw een volledige competitie afwerken.
    Binnenkort is ook het schema voor het fluiten / tafelen (bedienen tablet voor bijhouden wedstrijd gegevens , bijhouden scores) van wedstrijden beschikbaar. Deze wordt opgenomen in de “Basketball Nederland” app, zodat alle leden zien wanneer zij zijn ingedeeld om te fluiten of te tafelen. Ook wordt het schema op het mededelingenbord in de hal geplaatst.
    Natuurlijk worden er ook weer 1 of 2 cursussen gehouden over het gebruik van het mdWF (mobiel Digitaal Wedstrijd Formulier). Wil je als team deze korte uitleg volgen, neem dan even contact met mij op.
     
    Ik wens alle teams veel suc6 voor 2021-2020.
    Wim Somhorst            (Wedstrijd Secretaris)            wc@wildcats-nijmegen.nl

     
    Nieuwe trainer/coach
    Zoals al in de vorige nieuwsbrief werd aangegeven, Wildcats is nog steeds op zoek naar trainers en/of coaches. Voor het team U14 is deze vacature opgevuld. Met grote trots presenteren wij de nieuwe trainer/coach: Jan Buster Sr.
    Jan is een ouwe getrouwe binnen Wildcats met vele jaren ervaring als trainer/coach én als speler. Niet alleen zal Jan de trainingen en wedstrijden voor dit team op zich nemen. Hij zal zich tevens blijven inzetten in het bestuur en als contact persoon voor de gemeente Nijmegen. Ook voor informatie over Walking Basketball kun je bij hem terecht.
     
    Lege stoel in het bestuur
    Heb jij een goed idee dat je wilt pitchen in het bestuur? Of wil je iets anders over Wildcats bij een bestuursvergadering kenbaar maken? Dat kan!
    Het bestuur van Wildcats komt iedere derde dinsdag van de maand bij elkaar, en jij kan daarbij zijn. Want sinds kort kun jij je aanmelden voor de zogenaamde “lege stoel”.
    In deze stoel kan jij plaatsnemen en jouw idee, voorstel of (oplossing voor) een probleem bespreekbaar maken. In ca 20 minuten kun je in discussie met het bestuur om jouw standpunt kenbaar te maken. Daarna zal het bestuur zich hierover buigen en daar op zeer korte termijn bij jou op terugkomen.
    Interesse? Meld je aan via secretariaat@wildcats-nijmegen.nl.
    Het bestuur houd zich daarnaast het recht voor om op eigen initiatief mensen voor de legen stoel te benaderen. Op regelmatige basis worden diverse commissies (bv wedstrijdcie., websitecie. etc.) uitgenodigd om de laatste stand van zaken met het bestuur te bespreken.
    Vacatures bij Wildcats
    Wildcats heeft nog steeds behoefte aan vrijwilligers die de openstaande vacatures willen/kunnen oppakken.
    De meest urgente zijn:
    1. Voorzitter
    2. Bestuursleden
    3. Coördinator kantine
    Voorzitter: je bent het gezicht van Wildcats naar andere verenigingen. De gemeente en mogelijke andere betrokken partners. Je leidt de bestuursvergadering, de ALV en delegeert taken naar diverse personen binnen het bestuur en/of de vereniging. Je neemt met de andere bestuursleden verantwoordelijkheid en gaat over tot actie als er iets gebeurt (met spelers, ouders/verzorgers, trainers, coaches, publiek) dat niet past binnen onze vereniging.
    Kun je een deel van deze taken op je nemen, dan ben je ook van harte welkom om het bestuur te versterken.
    Tijd: gemiddeld ca. 1,5 uur per week
    Bestuursleden: je neemt deel aan de bestuursvergadering en pakt de diverse taken op die er op tafel komen te liggen. Ook neem je met de andere bestuursleden verantwoordelijkheid en gaat over tot actie als er iets gebeurt (met spelers, ouders/verzorgers, trainers, coaches, publiek) dat niet past binnen de vereniging. Als bestuurslid kun je ook afgevaardigde zijn van een commissie bv de sponsorcommissie of de Technische Commissie. Het bijwonen van een bestuursvergadering kan ad hoc, je hoeft er niet altijd bij aanwezig te zijn
    Tijd: gemiddeld ca 30 minuten per week
    Coördinator kantine: je zorgt voor een soepele opening van de kantine. Je plant de bezetting gedurende de openingstijden verzorgt of coördineert de inkoop van voorraad. Je bent verantwoordelijk voor een nette financiële terugkoppeling naar de penningmeester. De Ledenadministratie en het Wedstrijdsecretariaat verstrekken de benodigde gegevens.
    Tijd: gemiddeld ca 1 uur per maand.
    Walking Basketball
    Op 18 oktober start Wildcats, samen met United Academy, het ouderenfonds en de gemeente Nijmegen, met walking basketball. De doelgroep is 55+, maar ook anderen die op maandagochtend lekker met een bal bezig willen zijn zijn van harte welkom. Er wordt niet hard gelopen of gesprongen en bij het verdedigen afstand bewaard. Mocht je iemand kennen, bijvoorbeeld opa’s en oma’s van de kinderen, laat ze zich dan aanmelden of gewoon eens langskomen. Elke maandag van 10 – 11 met daarna een gezellig samenzijn. Goed ook voor de sociale contacten.
     
     



     
    view this email in your browser
    Copyright © 2021 Wildcats, All rights reserved.


    Wil je je voorkeuren voor deze mail wijzigen?
    Je kunt je voorkeuren updaten of meld je af voor deze nieuwsbrief.

    Email Marketing Powered by Mailchimp